Corona-maatregelen

Laatste update 14/12/2020 – 19:00

Vanaf 14 december 2020 zijn in verband met de Coronamaatregelen de volgende regels bij de trainingen van SSV van toepassing.

Voordat een lid gaat trainen vragen wij hem/haar de gezondheidscheck door te lopen! Door het betreden van de baan ga je akkoord met de gezondheidscheck en verklaar je dat je geen Corona gerelateerde klachten hebt.

Op zondag mag er ook getraind worden. Jeugdleden mogen niet alleen trainen.

Maatregelen Jeugd

  • Voordat een lid gaat trainen heeft hij de gezondheidscheck doorgelopen. Door het betreden van de baan ga je akkoord met de gezondheidscheck en verklaar je dat je geen Corona gerelateerde klachten hebt;
  • De trainers zullen weer strenger zijn op hygiëne maatregelen (handen desinfecteren);
  • Bij binnenkomst handen ontsmetten;
  • De kleedkamers zijn gesloten;
  • Men spuugt niet in de handen;
  • 18 jarigen moeten bij de senioren gaan trainen (op de ma, di en/of do);
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van de atletiekbaan. Hier traint SAV.
    SSV gebruikt het buffelpad. En men loopt in 1 richting (tegen de klok in);
  • Bij het verlaten van de baan handen ontsmetten.

Maatregelen Senioren

  • Voordat een lid gaat trainen heeft hij de gezondheidscheck doorgelopen. Door het betreden van de baan ga je akkoord met de gezondheidscheck en verklaar je dat je geen Corona gerelateerde klachten hebt;
  • Bij binnenkomst handen ontsmetten;
  • De kleedkamers zijn gesloten;
  • Men spuugt niet in de handen;
  • Train in groepjes van max. 2 personen en onderling 1,5M afstand;
  • Spreek vooraf met je groepje af welk kleur shirt je aan trekt (dit om de groepjes goed in beeld te hebben);
  • Liefst wekelijks met hetzelfde groepje trainen en in dezelfde kleur shirt;
  • Per trainingsvak max. 2 personen;
  • Er wordt geen training gegeven, zelfstandig trainen met je groepje;
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van de atletiekbaan. Hier traint SAV.
    SSV gebruikt het buffelpad. En men loopt in 1 richting (tegen de klok in);
  • Bij het verlaten van de baan handen ontsmetten.

Ten slotte

Wij krijgen af en toe een melding dat er een lid griepsverschijnselen heeft. Gelukkig vaak na het testen negatief. Maar wat als het een keer positief is? Wij willen daar niet op wachten. Ben je verkouden, heb je griepsverschijnselen of heb je koorts blijf dan thuis. Kom ook niet trainen als iemand binnen je gezin griepverschijnselen heeft. Loop voordat je gaat trainen de gezondheidscheck door (en handel daar naar).

Bij de jeugdtraining proberen de trainers de 1,5 meter regel te hanteren.  Bij het voordoen of begeleiden kan het echter soms lastig zijn. Voor de senioren (boven de 18 jaar) is de 1,5 meter regel verplicht.

Veiligheid voor alles. Laten wij er met elkaar om denken. Mocht je ziek zijn, meldt het bij je trainer. Dit geldt tevens voor het afmelden voor de training.

Neem voor meer informatie over de trainingen contact op met de trainers.
Meer informatie over corona en sport is te vinden op de volgende website: https://survivalrunbond.nl/coronavirus  en in het door het NOC-NSF  opgestelde Sportprotocol